کد خبر: 1178546
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۱۹۰ اداره دولتی این استان الگوی مصرف برق را رعایت نکردند که برخوردهای لازم با آنها صورت گرفت.

«محمود محمودی»  در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: تاکنون برق ۵۰ اداره پرمصرف استان مرکزی به دلیل رعایت نکردن کاهش مصرف برق و توجه نکردن به اخطاریه‌ها قطع شده و ۱۴۰ اداره نیز اخطار دریافت کردند.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، تمام ادارات ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات کار نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف همان روز در ساعات اداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، تعداد مشترکین اداری سطح استان را حدود ۲ هزار مشترک عنوان کرد و افزود: مصرف مشترکین اداری ۲۸ مگاوات است که تاکنون ۱۳مگاوات همکاری داشته‌اند اما این میزان باید به بیش از ۱۹مگاوات برسد.

محمودی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران لازم است ادارات میزان برق مصرفی خود را در ساعات پیک مصرف، از طریق مولدهای خود تامین کنند.

وی ادامه داد: ادارات، نهادها و ارگان‌ها باید در روزهای کاری هفتە در ساعات پیک، مولدهای خود (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکە عمومی توزیع برق، قطع کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تاکید کرد: ادارات با خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان کار اداری، بهره‌گیری از نور طبیعی، حذف مصارف غیرضرور، استفاده از سیستم هوشمند روشنایی و قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم درجه دمای کولر گازی روی دمای آسایش(۲۴درجه) می‌توانند نقش مهمی در کاهش مصرف و پایداری شبکه برق استان داشته باشند.

 
 
 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار